Posted on

Veckan som har gått har gett upphov till både förvirring och uppenbarelser. Förvirringen är mycket kring tekniken, det är mycket nytt att lära sig och kan ibland verka ganska överväldigande. I fredags körde vi ett testprogram med Robins vilket var mycket intressant, jag satt med i kontroll rummet på tv-huset och kollade hur ljudet mixades.

Ett klart problem som uppkom under denna produktionen var att publikmickarna vi hade hängt upp ovanför pubiken tydligern syntes för mycket i tv och vi blev ombedda att flytta dem, viket medförde en viss irritation samt att publiken inte kunde höras lika bra och det blev ett problem. Mickarna är skapta så att de ska vara svåra att se och lätta att gömma. Men endå så var det ett problem för kamerateamet. Kunde man inte i stället göra mickarna så att det är en del av det synliga? Göra dom till en del av inredningen?

Mitt problem är fortfarande produktion. Då undersökningen kretsar kring rutiner i produktioner så finner jag det svårt att hitta något att skapa. En tanke jag har haft tidigare är att helt enkelt sitta och mixa ett program och se det som en produktion.

Jag är väl medveten om att detta är ett problem som måste lösas snarast så jag kan påbörja produktionen. Sebastian Hastrup kommer ner nästa vecka till Malmö och vi ska träffas och prata om detta.

Leave a Reply

