Posted on

Har idag suttit med i ljudbearbetning för ett program som heter “Fiska med Anders”. Var ganska lärorikt då Christian som mixar programmet är väldigt glad för att dela med sig av vad han kan. Mycket information att bearbeta.

Något som kom upp idag och som stärker syftet kring min frågeställning är att Christian nämner att det ofta är lite tid för bearbetning. De får ofta en dag på sig att ljudlägga ett avsnitt på 28 min, vilket enligt Christian kan bli ganska lite.

Har haft en liten diskussion med Thomas som jobbar inom ljud ang. Design. Tyvärr så är det inte mycket design på SVT längre då de flesta av de program som kräver design ljudläggs utanför företaget. den största anledningen är att det helt enkelt inte finns folk som kan lägga den tiden på det arbetet.

I morgon är det inspelning av första avsnittet med Robins, då kommer jag bog sitta med i tv huset för att vara med iljudmixningen.

Frågan är fortfarande : hur ska produktionen se ut? Vad ska jag producera??

Då Sebastian kommer i morgon så hoppas jag kunna få lite svar på den frågan.

Leave a Reply

