“Min kompis Dudo”

Posted on Updated on

Igår började inspelningen av SVT:s nya barnprogram “Min kompis Dudo”. Här sitter jag i bakgrunden och iakttar hur kommunikationen är mellan de olika sektionerna.

Igår var som sagt första inspelningsdagen på den 19 dagar långa produktionen. De på plats var: produktionsansvarige, regissör, en kameraman, ljudtekniker, ljustekniker, rekvisitaansvariga samt två skådespelare.

Man märker att budgeten för projektet inte är den största då tiden är knapp och tekniken ganska smal. Men de som jobbar med produktionen är mycket kunniga inom respektive område vilket medför att det blir högsta möjliga kvalité med den utrustning de har.

image

Jag kommer bara kunna vara med idag och i morgon också, sen är det ledighet som gäller.

På tisdag nästa vecka ska jag göra intervjun med Jesper och Christian. Frågorna är utskickade och info ha förmedlats till dem. Sen kommer jag sitta o bearbeta under resten av min tid på SVT.

Min produktion i slutändan kommer vara denna intervjun och kommer spegla min frågeställning bra.

 

EDIT: Då det är ytterst t lite för mig att göra på inspelningen så känner jag att jag är i tv-huset i morgon i stället för här. Där kan jag vara lite mer produktiv. Tänkte börja planera inför intervjun och kolla vilken utrustning  jag behöver osv.

Leave a Reply

